-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36170 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

چگونه مي توان از سختي قبض روح كاست ؟
انسان اگر با تقوا باشد و به او حيات و نوافل عمل و معاصي را ترك كند ، راحت قبض روح خواهد شد . سخت جان دادن ، معلول و تعليقاتي است كه انسان و به خاطر وابستگي به دنيا ، دچار تخلف از قوانين الهي و انحراف از مسير حق مي شود . هر قدر وابستگي ها و گناهان كسي بيشتر باشد قبض روح وي با سختي بيشتري همراه است . در حديثي آمده است « عن ابي عبدالله ( عليه السلام ) قال ان اميرالمؤمنين ( صلوات الله عليه ) اشتكي عينه فعالي النبي ( ص ) أجزعاً ام و جعاً ؟ فقال : يا رسول الله ما وجعت و جعاً قط اشدّ فقال : ياعلي إنّ ملك الموت اذا انزل لقبض روح الكافر نزل معه سفّود من نار فنرع روحه به فتصيح جهنّم فاستوني علي ( عليه السلام ) جالساً فقال : يا رسول الله اعد عليّ حديثك فقد أنساني وجعي ماقلت ثم قال هل يصيب ذلك احداً من امتّك ؟ قال : نعم حاكم جائر و آكل مال اليتيم ظلماً و شاهد زود ؛ از امام جعفر صادق - كه درود بر ايشان باد- روايت شده كه فرمودند : حضرت اميرالمؤمنين علي كه - درود خدا بر او و خاندانش باد - به چشم درد سختي مبتلا كشت و حضرت رسول ( كه درود خدا بر آن جناب باد ) به عيادت وي آمدند ، در حالي كه امام علي از شدت درد ناله مي كرد . پس حضرت رسول ( ص ) فرمودند : اي علي وقتي عزرائيل براي گرفتن روح كافر فرود مي آيد ، با خود آهني گداخته از آتش همراه دارد كه روح كافر را به واسطه آن مي گيرد كه جهنم از شدت آن ناله مي كند . پس حضرت امير از بستر برخاست و نشست و عرضه داشت : اي رسول خدا حديث را بر من تكرار كن دردم را فراموش كردم ؟ سپس عرضه داشت : آيا اين عذاب شامل فردي از امت تو هم مي گردد ، پيامبر ( ص ) فرمود : آري ، حاكم جور و خورانده مال يتيم به ظلم و شهادت دهنده به دروغ .
{P - بحارالانوار ، ج 6 ، باب سكرات الموت و شدائده ، حديث 46 ، ص 170 . P}

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.